Saturday 1 March 2014

Memendam Perasaan Cinta

Sesiapa sahaja yang menyimpan perasaan cinta dalam diam harus berani bertanggungjawab terhadap hatinya andai ia sakit nanti. Itulah risiko yang harus dihadapi jika memilih jalan ini.


Cinta terpendam? Dia tidak tahu perasaan kita. Kita terpuruk dengan perasaan sendiri. Tiada keberanian untuk menunjukkan perasaan itu.


Kita cemburu walaupun tidak berhak. Hanya menjadi pengagum rahsia.

Sangat perih apabila dia akhirnya memilih orang lain yang lebih menarik perhatiannya. Kalau mereka sudah saling jatuh cinta, kita jua akhirnya patah hati. Menggoreskan luka yang teramat dalam.

Lebih sengsara melihat dia bersama wanita lain dibandingkan dengan putus cinta atau cinta ditolak!

Adakah kita harus terus memendam cinta sendirian? Atau berusaha menarik perhatiannya untuk mendapatkan cintanya?

Duhai sang pencinta rahsia, jangan mengharapkan balasan cintanya. Berusaha dan berdoalah agar cintamu berkembang di hatinya. Tetapi jika ia tidak berlaku, maka berbahagialah kerana cinta itu pernah tumbuh dan menyuntik sedikit rasa bahagia dalam hatimu.



Saat aku memandangmu, suaraku tak mampu keluar dengan indahnya.

Saat hati ini ingin memiliki mu, kau pula hilang dari pandanganku.

Ternyata kau tak mengerti. Aku tahu kau takkan memilih aku.


Bagimu, mungkin aku tak berharga.

Bagimu, mungkin aku tak sempurna.

Namun bagiku kau adalah segala-galanya.


Sukar sekali melupakanmu.

Semakin aku paksa,semakin pula aku cinta.

Semakin aku cinta, semakin sengsara penghujungnya.


Tolong lepaskan aku sayang. Lepaskan aku dari belenggu ini.

Hatiku sudah tidak kuat lagi untuk menahan rasa cintaku padamu.


Izinkan aku melupakanmu. 

Kerana kau tak pernah tahu kesakitanku.

Kau tak pernah sedar kesedihanku.

Yang membencimu dengan cintaku.

Aku mencintaimu.



Bukan! Itu bohong!



Yang sebenarnya, aku sangat mencintaimu.

~HaniInara~


No comments:

Post a Comment