Tuesday 19 February 2013

Kenapa Aku Berhenti Makan Beutskin


Produk yang paling hot di masa kini dah tentulah Beutskin Essence kan..
Disini aku nak share pengalaman aku consume Beutskin nie..
Dek kerana terpengaruh dengan iklan dan testimoni yang berlambak2 di fb, aku pun dengan excitednya mahu mencuba..
Iyelah, sape tak nak kulit putih gebu mcm Adira kan..

Aku pun beli la melalui fb dan memakan seperti yang disyorkan iaitu
4 biji sehari yakni 2 biji pagi 2 biji malam..
kalau nak jimat, aku makan 2 biji/ sebiji sehari..
Sebulan pertama penggunaan, tak dinafikan kulit aku terasa lebih licin & lembut..

Tapi dari segi kecerahan, aku rasa takde efek pape pun..
Tone kulit aku masih seperti biasa..
Yang tu aku tak kisah sangat..
Iyelah, takkan nak mendadak putih kan..
Beutskin tak kan mencerahkan dengan cepat..
Adira yang sebelum ni memang dah cerah pun consume 6 bulan untuk kelihatan putih macam sekarang..
Apalagi utk orang yang kurang cerah, kurang-kurang setahun baru nampak whitening effect tu..

Tapi yang aku perasan, sepanjang aku consume BE ni,
Time datang bulan, die macam tak berapa lancar..
Datang tu datang, tapi cam tersekat2..
Nak cerita detail pun payah (malu)
Tapi yang pasti aku tak suka keadaan nie..

Akhirnya, aku ambil keputusan untuk stop BE nie..
Aku stop sebab....
..
..
..
..
..
..
..
..
..
MAHAL Kowt!!!
Huhu...aku kan student lagi..mana la mampu nak consume secara berterusan..
Lain lah kalau ada orang tanggung..huhu
Pokai aku dibuatnya...
Sekotak RM200/60 biji
Nak efek cepat, makan 2 kotak sebulan =RM400 (untuk student marhaen macam aku, nilai itu besar)

Habis beratus2 untuk kecantikan, rasanya aku tak sanggup..
Memanglah berhabis pun untuk kecantikan sendiri gak, cuma aku terpaksa hold dulu..
Nanti kalau aku dah kerja, gaji banyak, bolehlah aku consume balik..

So, aku stop bukanlah sebab BE tak elok okey..
Bagi aku BE cukup bagus sebagai supplemen untuk kesihatan dan kecantikan...

Scha pun makan BE gak skrg kan? Tp die mmg dah cantik pon...

~ Sekian: hOney InaRa..:) ~

8 comments:

  1. mahal tu boleh tahan kan.
    lagi makan set lengkap sekali xcel tea. boleh tahan juga tiap2 bulan nak spend dkat 5 rat.
    momoy pun mam tp x putih2 juga

    http://www.momoy-blogirl.blogspot.com/2013/05/kesan-sne-beautskin-essence-pada-diri.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn...tq 4 ur comment..
      dh singgah blog momoy...nice blog! :)

      Delete
    2. hmm i mkn beutskin 3 bulan dgn sne skli .mnum air 3 liter sehari kot sedih je mcm xde pape perubahan , , tp i pon stop sbb mhl sgt , then i guna aura white / ferwhite lg better . :) maybe beutskin xssuai dgn i.

      Delete
    3. Ohh...minum air byk pn x menjadi gk eh..sy lagi lah..mmg payah nk minum air..
      hmm..maybe tak sesuai lah tu kot..semua orang tak sama tindakbalas die..
      now, sy dah agak serik nak beli produk2 nie..macm tak berkesan pon..

      Delete
    4. kan dear hani. tapi momoy macam tu la. serik la konon tapi beli pula yang lain. haha

      Delete
  2. mmg samala dgn saya... tak jadi putih pun & haid tersekat-sekat...ntah2 boleh sebabkan mandul..bahayanya.......I dah makan 8 bulan set lengkap excel tea, sne & beutskin... sedih sgt.. last kotak dah tinggal mmg nk benti lepas ni. Serik!!

    ReplyDelete
  3. Wah... memang lumayan tu! Saya x pernah guna Beauteskin, tapi pernah mkn seabuckthorn sne, mmg ada perubahan positif pada tahap kesihatan badan. Beauteskin adik saya & kwn2 ada guna, setakat ni mcm no complain.

    ReplyDelete
  4. Tak menjadi yea..bru nk cuba mkan

    ReplyDelete