Thursday 28 February 2013

Sesuatu Yang Belum Pasti...


Hari ini kita bertemu lagi...
Kau menyapa aku dan bertanyakan namaku....
Setiap persoalan kau aku jawab dengan teratur....
Aku sembunyikan segala perasaan gelabah....

Ya! Aku nampak macam biasa.....kau pun nampak aku macam biasa...


Tapi aku tahu matamu sering curi-curi lihat aku....

Pandanganmu sungguh sesuatu....
Tapi aku buat rilex saja...

Kau buat aku ketawa....

Kau bertambah ketawa bila lihat aku ketawa....
Adakah kau bahagia melihat kegembiraanku?

Entah! Aku bukan jenis gadis yang cepat perasan...

Aku anggap semuanya tiada makna...
Tiada apa-apa pun yang istimewa...

Tapi, jika itulah bibit-bibit permulaan kisah aku dan dia...

Tiada apa yang boleh kukata....
Melainkan berharap semoga Tuhan permudahkan jalanku....
Jika benar dia bakal pendamping hidupku...


~honey inara~



No comments:

Post a Comment