Monday 26 September 2016

Pregnancy test : Sabar & Positif

Dah lama aku tidak menulis di blog kesayangan ku ini.  Alhamdulillah,  hidupku berjalan seperti biasa.  Lebih bahagia dan ceria di samping suamiku yang sangat penyayang.

Jika dihitung,  usia perkahwinanku sudah menginjak ke 6 bulan lebih.  Usia yang masih baru aku kira.  Tapi sudah cukup untuk buat insan sekelilingku bertanyakan tentang zuriat.
"Dah ada isi belum? "

Itu pertanyaan yang amat sinonim di pendengaran.  Aku tak kisah.  Aku cool saja kerana kami masih category baru kahwin. Masih sedang belajar mengenali hati budi masing2, dan masih sedang belajar mengatur hidup berumahtangga dengan baik.  Aku enjoy setiap moment.

Tapi lama kelamaan hatiku terusik dengan soalan demi soalan.  Padahal sebenarnya aku dan suami bahagia dan enjoy saja menikmati hidup berdua. Aku tidak pernah kecewa setiap kali datang period,  kerana aku percaya pasti akan ada rezeki buatku nanti.

Desakan demi desakan, akhirnya aku tertekan jua dalam diam. Kini aku benar2 mahu memiliki cahaya mata.  Aku mohon pada Tuhan agar dijernihkan niatku.  Aku bukan mahu hamil kerana ingin menutup mulut orang yg bertanya,  tapi aku benar2 mahu menjadi seorang ibu,  mendidik dan membesarkan amanahku dengan kasih sayang & tanggungjawab. Menyeri dan menceriakan lagi rumahtangga kami.

Akhirnya period aku lewat.  Lewat sampai 3 minggu! Aku mula merasakan suatu kelainan. Aku amat berharap agar terima khabar gembira.  Suamiku juga sangat berharap.  Aku pinta suami belikan pregnancy test.

UPT yang tak terusik,  tak sempat digunakan.  Dpt free feminine wash
Pada hari suami bawa pulang pregnancy test,  rupa-rupanya aku didatangi period. Perasaanku bercampur baur,  tapi tidak kecewa.  Ok aku belum hamil rupanya.  Ramalanku ternyata salah.  Aku tidak mahu berperasaan negatif.  Mungkin aku masih perlu perbaiki diri sebelum Tuhan benar2 kurniakan aku dengan kehadiran zuriat.  Aku redha,  dan akan terus mengharap dan mencuba.  Aku positifkan segala2nya & buang segala tekanan.

Aku percaya rezeki untuk aku & suami pasti ada nanti.

No comments:

Post a Comment