Monday 6 April 2015

Kenangan Bersamamu Seumpama Mimpi Dalam Mimpi (^_^)

Kadang-kadang fikiranku menerawang jauh. Mengimbas kembali perjalanan aku dengan dia. Setiap kronologi terus segar dalam ingatan.

Adakala aku rasa seperti tidak percaya dengan diri sendiri.

Selalu juga aku rasa tidak yakin dek kerana kekurangan yang ada pada diri.

Rasa rendah diri usah dicerita. Memang sangat kurasakan setiap kali aku membandingkan diri aku dengan dia.

Bolehkah miss zero ini melangkah seiringan dengan mister hero?

Layakkah aku yang serba tiada ini untuk berpasangan dengannya?

Arghh! Bisikan-bisikan halus ini sentiasa berlegar dalam minda.



Tapi,

Bila aku kenang semula segala usaha dan kesungguhannya, bisikan-bisikan halus itu terus terpadam dari fikiran.

Semangat dan harapanku pulih semula.

Setiap kenangan bersamanya kurasakan bagai mimpi dalam mimpi.

Malu. Bodoh. Tapi manis.


~honeyinara~

No comments:

Post a Comment