Saturday 5 September 2015

Aku Masih Terhenti Disini

Hmm...Again and once again...

Mr N buat aku terharu lagi.
Rajin je dia pikat hati mummy and daddy aku.
Walaupun dia sedang jauh berbatu-batu.

Tapi aku?
Jarang-jarang je aku pikat hati mummy and daddy dia.
Aku bukan tak reti atau dzolim.
Kalau boleh aku nak buat apa saja.
Semuanya untuk menggembirakan orang tua dia.

Tapi aku malu.
Malu yang teramat.


Sedangku membaca wajahmu
Senyumanmu menggambarkan sesuatu
Jika kau fahami isi hatiku
Ku tak ingin waktu henti tanpamu

Dirimu menyalakan sebuah erti

Tapi diriku masih terhenti di sini
Dan jalanku masih belum dapat ku pasti
Namun diriku masih terhenti di sini

Andai kau dapat memahami

Bahawa ku menangung semua ini
Bukan niatku ingin kau pergi
kerna ku masih terhenti di sini

Tiada daya untuk ku lakukannya....



Aku nak buat. Cuma masanya belum tiba.

~Honeyinara~

No comments:

Post a Comment