Saturday 27 December 2014

Lapangkan Hatiku Tuhan...



Hujung semester kali ini tidak seperti selalu.

Tidak serupa seperti semester yang sudah.

Tekanan kerja itu biasa kualami.

Tapi kali ini tekanannya bukan biasa-biasa.

Aku keseorangan.

Aku tiada tempat mencurah keluhan.

Aku begitu kesempitan.

Dugaan menghimpit silih berganti.

Mainan perasaan hadir tanpa kuundang.

Krisis cinta? Krisis persahabatan?

Semua bergaul sebati.

Gelojak rasa meracuni jiwa.

Semua terpaksa kutanggung sendiri.

Ya Tuhan...

Lapangkanlah hatiku.

Berikan aku ketenangan.

Tunjukkan aku jalan keluar.

Matikan keresahan ini.

Pimpinlah aku ke pintu kedamaian.

Hadiahkan aku suatu khabar gembira.

Aku menanti hikmah dariMU.

Dari itu kau berilah aku kekuatan.

Aku perlu ketabahan.

Aku mahu mengakhiri segalanya dengan kecekalan.

Kerana aku tahu dihujungnya pasti ada kemanisan.


~Honeyinara~



No comments:

Post a Comment